Akif YEŞİLKAYA


Tiyatro alanındaki lisans eğitimini, Bilkent Üniversitesi Tiyatro Bölümü Rejisörlük Sanat Dalı’nda tamamladı. Öğrenimi sırasında başta dünyanın önde gelen yönetmenlerinden Robert Sturua olmak üzere, Andro Enukidze, Prof. George Antadze ile, Rejisörlük Sanat Dalı’nda tamamladığı yüksek lisans eğitiminde ise Doç. Tsotne Nakaşidze ile çalıştı. Yüksek lisans eğiminde Prof. Cüneyt Gökçer, Prof. Dr. Sevda Şener ve Prof. Dr. Ayşegül Yüksel’den dersler aldı. 

Rejisörlük eğitimi öncesinde, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümünde lisans ve yüksek lisans eğitimlerini bitirdi. Aynı bölümde doktora eğitimine başlayarak derslerini tamamladı ve sekiz yıl süresince akademisyen olarak görev yaptı. 

Bilkent Üniversitesi Tiyatro Bölümünde, son dört yılı Bölüm Başkan Vekili olmak üzere sekiz yıl süresince öğretim görevlisi olarak Prof. Cüneyt Gökçer ile çalıştı. 2011-2013 yılları arasında Ankara Devlet Tiyatrosu Müdürü ve Sanat Yönetmeni görevini yaptı. Çeşitli eğitim kurumlarında dersler, seminerler verdi, atölye çalışmaları yaptı. Halen Ankara Devlet Tiyatrosu’nda rejisör olarak çalışmaktadır.  

T. Dorst’un Ben Feuerbach ve Dürrenmatt’ın Uyarca oyunlarını yönetti. Ankara Devlet Tiyatrosu’nda yönettiği H. Pinter’ın Git-Gel Dolap oyununun rejisiyle Sanat Kurumu “Övgüye Değer Yönetmen” ödülünü aldı.  

Dünyanın önde gelen yönetmenlerinden Robert Sturua’nın, Ankara Devlet Tiyatrosunda yönettiği Hamlet’te yardımcı yönetmen olarak görev yaptı. Git-Gel Dolap oyununu Trabzon Devlet Tiyatrosu’nda farklı bir yorumla tekrar sahneledi. Erzurum Devlet Tiyatrosu’nda N. J. Crisp’in Tehlikeli Saplantı, Sivas Devlet Tiyatrosu’nda C. Uslu’nun Öğüt, Ankara Devlet Tiyatrosu’nda R. Rose’un 12 Öfkeli., L’avare Sahne’de ise H. Raffo’nun Arzunun Dokuz Parçası, İzmir Devlet Tiyatrosu’nda J. Steinbeck ve B. Vian’ın eserlerinden G. Aktemur‘un uyarladığı Karıncalar-Bir Savaş Vardı oyunlarını yönetti. Yönettiği “12 Öfkeli.” oyunu, Eleştirmenler Birliği, Sanat Kurumu, Sadri Alışık Anadolu Ödülleri ve Arman Talay Ödülleri kapsamında En İyi Yapım, En İyi Yönetmen, En İyi Oyuncu, En İyi Dekor, En İyi Müzik ödülleri dahil olmak üzere toplam on ödül aldı, ayrıca bu oyunda rol alan tüm oyuncular Eleştirmenler Birliği'nce Yılın Oyuncusu ödülüne layık görüldü. 

Fransa-Türkiye Ortak Çalışması olan “Yazarlar ve Yönetmenler” projesinde yer aldı. 

Theodoros Terzopulus’un “Antik Tiyatroda Ses ve Beden Kullanımı”, Ellen Lauren’ın “Suzuki Metodu” ve Peter Brook’un “Peter Brook Yönetmenlerle” atölye çalışmalarına katıldı.